|
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola: 17. listopadu 259 Malé Svatoňovice 542 34
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola, Malé Svatoňovice, 17. listopadu 259 |
|
Obecná charakteristika školy
Naše mateřská škola se nachází ve středu obce Malé
Svatoňovice. Je to dvoupatrová budova, ke které patří zahrada
s pískovištěm, houpačkami a průlezkami. V letních
měsících při pěkném počasí zde děti tráví dopoledne.
Jelikož se jedná o budovu postavenou v roce 1985, je poměrně
nová a v dobrém technickém stavu. V suterénu budovy se
nachází plynová kotelna, která vytápí celou budovu.
|
|
Naše škola je dobře vybavena hračkami, učebními pomůckami,
metodickými materiály na jednotlivé výchovy.
Provoz mateřské
školy je od 6.30 hod. do 16.00 hod.
Přijímány jsou děti ve věku
od 3 – 6 let. V nutných případech je možno přijmout po
předchozí domluvě i děti mladší. Děti jsou rozděleny do dvou
tříd: I. odd. 3 – 5 let 25 dětí II. odd. 5-6 let( předškolní děti) také 25 dětí
|
|
|
Třída předškolních dětí je vedena učitelkou, která velmi
úzce spolupracuje s logopedkou a provádí s dětmi různá
logopedická cvičení a logopedické chvilky. Děti mají přímo
v budově mateřské školy saunu, které využívají zejména
v zimních měsících a každý rok se předškolní děti
účastní plaveckého výcviku.
V současné době navštěvuje naši školku 50 dětí, což je
plná kapacita.
|
|
|
Školka má zpracovaný
vlastní vzdělávací program, který vychází z Rámcového
plánu pro mateřské školy. Jeho základem je rozvoj
psychomotorických dovedností dětí, rozvoj tělesné zdatnosti
dětí a v neposlední řadě uspokojování základních potřeb
dítěte. Program je orientován tak, aby se děti naučily prožívat
a chápat svět kolem nás. Klademe v něm důraz na
samostatnost,logické myšlení a na dostatek pohybových aktivit a
her.
|
|
|
Program školky je
vyvážený tak, aby se během dne střídaly aktivity fyzické,
duševní, spontánní hra i odpočinek dětí. Součástí je i
pravidelný pohyb venku - dopoledne a v případě příznivého
počasí i odpoledne. Tím, že jsme vesnická školka a máme
krásnou přírodu kolem nás máme i nepřeberné množství cílů
na každodenní vycházky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|